Novemberactie ‘Kom Koekeloeren op de Mart!’ was een succes

Patrick Demarest

30/11/2021
Actua

KOEKELARE – In november was het vijf dinsdagen lang extra aangenaam shoppen op de markt dankzij de actie ‘Kom Koekeloeren op de Mart!’. Je kon namelijk kans maken op één van de 25 bonnen ter waarde van € 10 of op een elektrische City Scooter ter waarde van € 500.

(Foto voor de trekking. Schepen Jan Lievens, technisch assistent Filip Vandewiele, marktverantwoordelijke Stefaan Desloover en deelnemer aan de actie.)

Zo ging de actie in z’n werk

Elke marktbezoeker kon vier stempels van verschillende kramen verzamelen op een invulkaart. Er werd een opsplitsing gemaakt tussen food en non-food stempels om alle marktkramers zoveel mogelijk te betrekken en een duwtje in de rug te geven.

Bij iedere aankoop kreeg men van de marktkramer één stempel. Eenmaal de kaart vol was, liet je die samen met je gegevens na in de inleverbus die goed zichtbaar aanwezig was op markt. Op het einde van elke markt werden telkens vijf waardebonnen van € 10 verloot die besteed kunnen worden op de wekelijkse markt. Kwam je niet als winnaar uit de bus? De laatste week werden alle deelnemers die eerder nog geen prijs wonnen weer samengevoegd in de inleverbus om de hoofdprijs, een elektrische City Scooter, te verloten.

Succesvolle actie

‘Dat de actie een succes zou zijn, bleek meteen al na de eerste week waarbij een kleine 1.000 kaartjes de deur uitvlogen. Ook de weken erop werden heel wat kaartjes uitgedeeld en terug ingevuld ingeleverd,’ vertelt marktverantwoordelijke Stefaan Desloover.

(Foto tijdens de trekking. Schepen Jan Lievens, technisch assistent Filip Vandewiele en marktverantwoordelijke Stefaan Desloover.)

Duwtje in de rug voor marktkramers

‘De novembermaand is een moeilijke maand voor de marktkramers. Het weer zit niet altijd mee, het zijn donkerdere dagen wat vaak resulteert in minder bezoekers. Met deze actie wilde het gemeentebestuur de marktkramers tijdens deze moeilijke maand een duwtje in de rug geven. We waren dan ook blij om te zien dat de actie positief onthaald werd door de marktkramers zelf en dat ook de bezoekers er actief aan deelnamen,’ aldus schepen voor lokale economie Jan Lievens.