(Schepen Jan Lievens en Kristof Depreitere (UNIZO Koekelare) bij Koekelaarse bakker.)
Wie om een brood of een stukje vlees gaat bij een Koekelaarse handelaar, krijgt een verpakking met een sensibiliserende slogan mee naar huis. Met de ludieke spreuken wil de gemeente zijn inwoners aanzetten tot vaccineren om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Daarnaast wil het zijn inwoners een hart onder de riem steken en hen motiveren om de coronamaatregelen nog even vol te houden.
(Schepen Jan Lievens en Kristof Depreitere (UNIZO Koekelare) bij Koekelaarse slager.)
Luchtige boodschap
Koekelare heeft al via verschillende kanalen ingezet op sensibilisering rond de vaccinatie: via een bewonersbrief, De Roepsteen (het infoblad), de website en sociale media. Naast de iets formelere communicatie, zocht de gemeente naar luchtigere manieren om de boodschap dicht bij de inwoners te brengen. “Bakkers en slagers zijn vaak de eersten bij wie mensen hun hart luchten, en al zeker het afgelopen jaar. Zij staan heel dicht bij de inwoners en kunnen hen nu - samen met de gemeente - een positieve, ludieke boodschap meegeven,” aldus schepen van lokale economie, Jan Lievens.
Coronamaatregelen
Naast de spreuken over het vaccineren, worden de 6 gouden basisregels herhaald op de achterkant van de broodzakken. Want ook na de vaccinatie blijft het belangrijk om deze te respecteren. Daarnaast wordt er verwezen naar de website (www.koekelare.be/coronavirus) en de Facebookpagina (facebook.com/gemeentekoekelare) van de gemeente waar meer informatie te vinden is over het coronavirus en de vaccinatie.
Verdeling
De 39.000 broodzakken en 30.000 vellen vleespapier werden gratis verdeeld bij 12 Koekelaarse handelszaken. UNIZO Koekelare heeft dit in goede banen geleid.